21-12-2012

Volgens de Maya-kalender het begin van een nieuw tijdperk dus wij wachtten met spanning af ! En ja hoor ons leven is na de 21e niet meer hetzelfde...het is warm in huis..soms zelfs té warm. En het is geweldig. De buizen zouden in twee leveringen komen helaas zijn dat er drie geworden dus heeft ridder Kees ( ja we hebben hem al een lintje gegeven) iets in elkaar geflanst omdat we nog twee onderdelen missen.Gelukkig waren alle lengtes binnen en de dakdoorvoer! Vrijdag 21 december een dag die we niet licht vergeten. Het was chaos, Kees op het dak, er werd luzerne geleverd er werd maïs geleverd ( door 2 verschillende boeren met in totaal 3 trekkers ) en Bianca wilde even bij ons graan malen. Allemaal heel fijn en gezellig maar jammer genoeg ook tegelijkertijd en daar het weggetje niet al te breed en het erf niet al te groot is heeft arme Bianca wel 3 keer haar auto moeten verzetten.

We dachten dat het de dagen daarna rustiger zou worden maar zaterdagavond werd Babylone onrustig en ja hoor om half 5 \'s-ochtends werd Hosanna geboren. Bed uit, melken en het kalfje haar biest laten drinken. We zijn niet meer terug naar bed gegaan...ik moest extra vroeg op de markt zijn want het was kerstmarkt en ook de dinsdagsmarkt was naar zondag verplaatst, een drukke boel dus.

Kerstavond en eerste kerstdag waren we uitgenodigd en dat was erg gezellig maar druk.Goed woensdag zou het rustiger zijn....maar woensdagavond werd Drika onrustig en ja hoor om half 4 \'s-ochtends werd Halal geboren. Bed uit, melken en het kalfje haar biest laten drinken. Deze keer wel terug naar bed gegaan.

Hosanna ging vanaf het begin als een speer en drinkt nu al zelf uit de emmer. Halal had wat meer problemen maar drinkt sinds vanochtend ook als een volwassen kerel ! En dat voor een koe-kalfje!

Voor de 21e was het koud en vochtig...na de 21 werd het opeens warm en niet alleen in huis, buiten temperaturen van 20 graden, wat een gekke wereld!

Volgend verhaal in het nieuwe jaar...wij wensen iedereen een fijne jaarwisseling en een gezond 2013!