bijna net echt...

Het wordt zo langzamerhand een echt huis onze bijelkaargetimmerde boerderij.Vorige week is er een timmerman twee dagen bezig geweest om twee heuse deuren te plaatsen waarvan 1, zonder dollen, met DUBBEL-glas en allebei met een heuse anti-tocht-valdorpel aan de onderkant en tochtwerende profielen rondom.We kunnen nu in de keuken de krant lezen zonder dat we hem vast hoeven houden en je broek wappert niet meer om je benen als je daar bent.In de rest van het huis nog wel maar dat gaat ook veranderen want de beste man heeft van ons opdracht gekregen àlle ramen te vervangen....we gaan los...en zijn ook los bijna wat spaarcentjes betreft. En voor de mensen die onze achterdeur kenden...we hebben een deurkruk!

Waarom we zo laat zijn met dit laatste nieuws ik weet het niet...alles gaat zijn gangetje.. Esther is verwoed bezig geweest met isoleren en ik doe een extra markt op vrijdag ochtend.In Seissan een dorp 40 minuten rijden maar het is het dorp waar de geitenmelk vandaan komt waarvan we mixt-en geitenkaas maken. Morgen is de derde keer dat ik ga en de mensen komen voorzichtig proeven dus het is tot nu toe veel kleine stukjes snijden maar er zijn al een paar mensen teruggekomen voor nog een stukje dus dat geeft de (kaas-)burger moed.Het is even doorbijten want het is ten eerste niet het goede seizoen en niet zo druk meer op de markt, alle buitenlanders zijn weer naar huis, daarbij is het vernikkelseizoen begonnen morgen schijnt het -2°C te worden .

En dan kom je thuis in een tochtvrij maar nog niet warm huis, de buizen voor de kachel zijn er nog niet. Dat was een hoop zoekwerk vandaar dat het wat langer duurde.We hebben verschillende offertes aangevraagd want die pijpen zijn schreeuwend duur.Volgende week worden ze geleverd en hopelijk kunnen we binnenkort zonder ingebakerd in een dekentje op de bank tv kijken \'s avond. Nu gaan we extra vroeg naar bed , te verleidelijk te weten dat het daar heerlijk warm is dankzij de electrische deken van Jeannie!

Rond kerst zijn er twee koeien uitgerekend dus wij zitten in ieder geval in de stal die tijd. Babylone en Drika. Babylone is erg dik dus ik ben benieuwd hoeveel er daar uit komen! De biggen gaan goed, twee zijn vertrokken naar hun nieuwe eigenaren en de twee die hier rondlopen blijven een toeristische attractie en komen nog steeds hard aanrennnen als je \'Henkies!\' roept , erg grappig toch hopen we dat ze snel opgehaald worden want ze worden erg groot.

Dat was het weer voor deze keer...ik ga even mijn vingers ontdooien!