Herfst

Het is herfst maar nog steeds droog en 30°C...het went niet.Wel fijn voor Frida die gisteren Hans op de wereld heeft gezet..haar eerste, dus voor ons weer even extra in de gaten houden...ze heeft het keurig zelf gedaan.Nu een dag later staat ze op de wei te loeien omdat ze naar binnen wil, ze weet dat daar iets moet zijn wat van haar is.

Het zijn weer geen kalme weken geweest, kan ook niet als er op het erf 2 kwaaie biggen lopen die de fles willen .Zodra je een voet buiten de deur zet krijg je twee natte neuzen tegen je enkel, wel erg grappig , toch Simone? De 8 biggen bij hun moeder doen het ook goed en lopen vooral ook achter ome Rafael aan.Over twee weken wordt het spannend want dan worden de biggen gecastreerd/gesteriliseerd...een hele oude buurvrouw met levenslange ervaring komt het doen,castreren van mannetjes is niet zo lastig maar de vrouwtjes is een ander verhaal.Maar dat vertel ik in t volgende verslag wel als het allemaal achter de rug is.

Wat we ook achter de rug hebben is het vervangen van de septic-tank.De kunststof tank die we 10 jaar geleden hebben laten aanlegen bleek gescheurd.Er lag al wat water om de tank en we hoopten dat het een aansluiting was die beschadigd was door een steiger maar toen we de tank leeg lieten pompen daalde het nivo buiten de tank even snel als in de tank.. Oeps.We hebben degene die hem aan heeft gelegd nog wel even erop aangesproken maar die moet nog steeds langskomen.Kees zijn gravertje staat nog hier en Kees had nog een paar dagen tijd voordat hij naar Ierland zou gaan dus hebben we een betonnen tank besteld, die werd de volgende dag geleverd, Kees kwam graven en nu is de nieuwe aangesloten en ingegraven..Een fijn idee dat de viezigheid in de tank blijft!

Gelukkig zijn er weer kolen en kroppen sla te snijden zodat we de boel finacieeel weer een klein beetje recht kunnen trekken

De winter komt eraan en we gaan ons daar nu serieus op voorbereiden ,de badkamer wordt oa geisoleerd met hennep .We hadden nog een grote zak staan en vroegen ons af hoeveel we nodig zouden hebben we dachten een zak of zes..nou Esther heeft de zak geleegd in de spouw en...mag 't ietsje meer zijn!?

We kijken terug op een gezellige en drukke zomer als afsluiters kwamen Robin en Simone en El en Mariette ( met Baronnetje natuurlijk ) .En weer zijn we verschrikkelijk verwend ! Met volle moed de winter in.

Hans

Awwwwwwwww.... XXX

Victor en Alice

Hoi joke, wij hebben nog wat losse hennep op de zolder liggen.
Kan je komen halen.