eugenie

Er is weer wat tijd overheen gegaan sinds het lastste verhaal. Maar ja het is zomer, wat inhoud, veel bezoek en dan komt er niet zoveel van schrijven. We zijn weer verwent met afbakbroodjes en oude kaas en bakkies koffie door thea. Piet heeft is aan de slag geweest met de bosmaaier. Er stond en zat weer van alles in het gastenboek,dank jullie wel thea en piet, de kasten zitten nog vol met lekkere dingen die caroline en didier achterlieten. En we hadden kuikentje kuku, die een week lang door lynn en alysha hier is verzorgd en nu verhuisd is naar vierpolders. Waar ze in een mooi huis woont bij marieke. Ook hebben we eugenie en frida binnengehaald. Die konden mooi de nieuwe plekken inwijden en aangezien eugenie moest bevallen en ze eigenlijk al van kleins af aan samen zijn geweest hebben we ze niet willen scheiden. Eugenie heeft keurig netjes gekalft, tijdens het melken kwam havana ter wereld. Een klein stiertje. Omdat hij eigenlijk kromme benen heeft noemen we hem willem. De eerste dag wilde hij niet echt lekker drinken maar nu gaat ie als een speer. En eugenie, ja die ging eigenlijk best goed. Liet zich braaf melken, wat toch altijd weer afwachten is de eerste keer. Ook lekker vlot in het geven van de melk en zo'n liter of 23 per dag. Gistermiddag wilden we de koeien binnenhalen en op dat moment kwamen er wat mensen kaas kopen. Dus joke de koeien en ik de kaasverkoop. Opeens komt joke terug en verteld dat er iets ergs is gebeurd. Ik vraag nog of de melkmachine stuk is, dat leek mij best erg. Maar eerst de klanten geholpen en toen vertelde joke dat eugenie dood was. Lag midden op de wei. Helaas ook net gisterochtend een wei een stuk verder weg geopend zodat we ze niet konden zien. Waardoor het komt blijft altijd gissen maar de burgemeester, die zelf ook koeien heeft, dacht aan een hartaanval. Soms hebben ze een zwak hart en door grote inspanningen zoals bevallingen kunnen ze een hartstilstand krijgen. Arme eugenie. Verder is toutinette weer thuis en zo te zien is ze zwanger. We hebben ze buiten gezet met raphael, het varken dat de hele winter in de stal heeft gestaan. Het was even aan elkaar wennen in het begin. Raphael wad niet zo lief voor haar. Maar nu liggen ze samen in een hok, delen ze soms de modderpoel en eten gezellig samen. En nu maar hopen op leuke biggetjes. Gisteren een groot hok voor haar en de baby's gehaald. Een soort yoert die een doorsnee heeft van bijna drie meter dus het transport was niet zo eenvoudig. Op een aanhanger en tussen twaalf en twee vervoeren want dan eten de gendarmes.....

alice en victor

Wat een triest verhaal over Eugenie. Zieleig dat zo. n mooi beest zomaar dood gaat.
Maar zo is de natuur, kan je niets aan doen.

J.P.

Helaas voor Eugenie ,waarschijnlijk (hopelijk) een snelle dood geweest wel jammer.

de slotjes

Hoi Esther en Joke,we begrijpen dat jullie het heel druk gehad hebben met gasten,nu weer even op adem komen.heel verdrietig voor jullie dat Eugenie zo aan haar eindje moest komen.
lieve groeten Rima en Cock.

De Stammetjes

Wat sneu dat Eugenenie dood is,en wat hebben jullie het altijd druk,wij vinden al jullie verhalen hartstikke leuk om te lezen.Knuffels van de Stammetjes

Marcel-anja en de jongens

Lieverds, erg verdrietig voor jullie om zo afscheid te moeten nemen van Eugenie. Gelukkig heeft ze in drie jaar wel mogen genieten van de allerbeste en liefste verzorging!! Sterkte voor jullie xxx

Hans & Jan

Helemaal met Anja eens. Tot snel!

Rob. Vervaart

Lieverds,
Wel triest om zo afscheid te moeten nemen van een van jullie lievelings koeien.
Zoals jullie zelf altijd zelf verwoorden heeft zij toch een fijne tijd op de boerderij gehad.
Dikke kus.

Paro.