Herfst

Tot nu toe hadden we niet gedacht dat het ooit nog eens herfst zou worden hier, vrijdag was het dan toch zover, regen en mist en dat is nu drie dagen later nog steeds zo,we zijn de afgelopen maanden zo verwend met heerlijk zomerweer dat we bijna in de herfstdepressie zouden schieten, maar nee dat valt mee al mag de zon wel weer even komen.Vooral ook om de blubber een beetje op te drogen, met het aanbrengen van nieuw asfalt zijn ze gestopt bij de opgang naar ons huis dus moeten wenog steedsnaar de varkens toe glibberen.Morgen wordt het beter beloofde het weervrouwtje...we zien wel.

Och we gaan zo hard met het verbouwen van de keuken, twee weken geleden begonnen met de isolatie in het plafond aanbrengen en nu is bijna de helft van gipsplaten voorzien.Het gaat dus tergend langzaam maar het gaat, echt doorwerken kunnen we niet ;dan komt er weer een kaasklant dan 'moeten' we weer met iemand koffie drinken of de pinken hebben weer water nodig of er moet éven met de honden gewandeld worden, of ik wordt opgeroepen om kool te snijden of ik met uitrusten van het koolsnijden...het blijft dieselen zonder turbo dus, maar tot nu toe zijn we altijd redelijk dicht bij de bestemming geeindigd...met de keuken gaat het ook wel lukken dus

Vanochtend heeft Esmee gekalfd, ik had me in het vorige verhaaltje twee weken vergist, ze was eigenlijk mooi op tijd.Het kalf, een koetje met de naam Gloria heeft wel even klem gezeten met haar kop dus ze heeft nog wat hoofdpijn en de koe heeft een uier waarvan de voorspenen nogal wat wratten hebben dus dat geeft problemen met melken .We hebben het kalf nu bij haar moeder staan hopelijk gaat ze drinken.De achterspenen hebben we net leeggemolken met de machine en Esmee was erg braaf dus als de voorspenen verder geen problemen gaan geven dan wordt het een fijne melkkoe, afwachten maar weer.

Henk

Gefeliciteerd met Gloria. Ze lijkt niet op haar moeder. Trouwens de kaas is heerlijk.