pauzeknop

Met Jeannie, Esther haar moeder, ziek (understatement) draaien de laatste weken vooral om de telefoon en de, gelukkig snelle treinverbinding, Tarbes-Rotterdam.Moeilijk om zo ver weg te zitten en door te gaan met je dagelijkse dingen.Het lukt . Es is gisteren weer naar Nederland vertrokken en hier is het in mijn eentje goed draaiende te houden maar we hebben de pauzeknop even ingedrukt, zo voelt het.Fijn dat Michel en Corine,Esther de ruimte geven om te gaan wanneer ze wil en hier is het hartverwarmend te zien hoe mensen je willen helpen en voeden vooral, want mijn kookkunst bevindt zich op een érg laag niveau, komt vooral omdat ik het gewoon ook niet leuk vind om te doen gelukkig komt het lekkere eten regelmatig aanwaaien en begrijp ik ook wel dat je naast werken goed moet eten.

Het zette ons wel aan het denken ,als Esther in Nederland is zou ik de enige zijn die weet hoe het er hier aan toe moet gaan, stel dat ik mijn been breek...Nou sinds kort hebben we daar een oplossing voor; Trudy,Kees en Anna...Geweldig, hoewel ze een megaklus hebben aan het opbouwen van de ruïne van een watermolen tot woning hebben ze zich deze week in laten werken.Kees heeft het melken ondertussen onder de knie en het was erg fijn te zien dat de koeien zich op hun gemak voelen onder hun aanwezigheid!

De koeien: Gimme is verkocht en ook Bea heeft een ander huis gevonden, de muitende kalveren staan nu braaf bij de andere 3 wat oudere pinken op een groot stuk wei dat we van de buurman mochten laten begrazen

Goed nieuws ook vandaag dat de inseminateur heeft bevestigd dat Margot met kalf is,gelukkig ,en 3 van de koeien die nog geinsemineerd moesten worden zijn deze week 'gedaan'. Resten alleen Tosca (toch nog maar een keer proberen) en Drieka maar die moet nog een week of 5 wachten.De koeien worden gemiddeld 2 maanden nà afkalveren weer geinsemineerd.

Groot nieuws is ook dat ze van de week ons weggetje, met die gezellige graspolletjes in het midden en rustieke kuilen her en der, opnieuw geasfalteerd is , het werd toch ook wel tijd we moesten wel erg slalommen de laatste tijd.

Volgende verhaal waarschijnlijk over het druivenplukken want Lucette is al weer druk aan het voorbereiden, pfft ik ben blij dat ik nét op tijd de wijngaard heb kunnen bosmaaieren, het zou een schande zijn als we door okselhoog gras zouden moeten plukken!

Reacties

Reacties

Hans en co

In gedachten bij jullie... XXX

ljuba

Sterkte met alles .Gr.

Thea & Piet

Geweldig hoe je alles onder controle houdt, sterkte ermee

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!