muiterij

Hebbenwij weer, 3 muitende kalveren.We hadden ze op een prachtige grote wei gezet ; gras,bos en water alles wat hun hartje begeert,dachten we...5 keer hebben we ze terug moeten zetten omdat ze aan de wandel waren, richting de wei waar de koeien overdag grazen.Dit alles ondanks het schrikdraad.De koeien hebben er niet zo'n probleem mee dus de zesde keer hebben we de kalveren maar laten staan.Het betekende wel dat er weer minder tijd was om door te gaan met klussen, het tegelvloertje is nog steeds niet af, volgende week heb ik nu als doel gesteld want daarna moet de wasmachineopnieuw aangesloten worden, gelukkig mogen we bij de buren wassen.

En vannacht weer een nieuwe boreling erbij Gimme, een jongen en Drika heeft het allemaal zelf gedaan.Toevallig werd Esther wakker van eenmisselijke Cuba en ging naar beneden om haar naar buiten te laten en gelijk maar even in de stal te gaan kijken, nét op tijd om hem geboren te zien worden.Mij wakker gemaakt om samen het kalf apart te leggen , Drika op haar plek te zetten en met de hand wat biest te melken omGimme te laten drinken.Alles ging soepel en een half uurtje later lagen we weer op bed,slaap hadden we wel even nodig want de volgende ochtend moesten we kaas maken en een bestelling van 12 kazen klaarmaken.De zomervakantie is bijna voorbij, we zijn benieuwd of het wat rustiger met de verkoop.

kort verslagje deze keer ben nu niet echt geinspireerd,ach de boog kan niet altijd gespannen zijn...

marieke

gefeliciteerd met Gimme,en stoute kalfjes,en zielige Cuba

J.P.

Zelfs een kort verslagje is leuk om te lezen, gefeliciteerd met WEER een nieuweling hij heeft een mooie kop.
Hoeveel dieren zijn er inmiddels al???tellen in Oktober??

Robin

Gimme. Kan niet wachten op de kalfjes beginnend met een A of een B.
Maar gefeliciteerd met de nieuwe spruit.
Xxxxx