visite en vis

Van vis weet ik het niet , maar visite blijft zeker meer dan 3 dagen fris! Wij daar-in-tegen...

Heerlijk diefrisse visite , er is keihard gewerkt, de 25 kuub hout die al 3 jaar in het bos lag is gigantisch geslonken, het houthok ligt weer vol , de koeien kunnen morgen naar hun nieuwe wei zonder dat wij een dag bezig zijn met bramen snoeien en we hebben een flitsend begin gemaakt met het aanpakken van de keuken, de boel was in een mum van tijd verhuisd!Verder heb ik een week nauwelijks poepkruiwagens hoeven wegrijden, hebben we de varkens weinig gezien, de afwasborstel en het gasfornuisevenmin...jongens/meisjes bedankt en kom gerust nog eens langs!Vermoeiend is het wel want om half tien naar bed gaan is er niet bij, toch te leuk om nog even te boerenbridgen, uit te gaan eten of te zingen voor de caravan ( terwijl Henk en Margret in huis zaten te wachten tot ze naar hun bed konden,sorry ).

Zoals op de foto's te zien is zijn we project 'keuken' gestart.Eigenlijk ging het alleen maar om het leeghalen om te zorgen dat de vloer erboven vernieuwd zou kunnen worden, Gérard komt half augustus timmeren.Ik wilde éven een kijkgaatje maken om te zien of de lemen muur niet vochtig was...toen ging Esther los en was de hele muur weg...Verder mogen we niet gaan want het toilet bij de nieuwe trap moet eerst afgemaakt .

De laatst geboren kalfjes Gala en Gouda doen het erg goed, Gouda, nét een week oud drinkt al zelf uit de emmer ( met zonder handen) ,nogal een voorlijk ding dus en haar moeder Dolores geeft per dag nu al meer dan 20 liter dat beloofd wat voor de toekomst!We hebben de melk ook wel nodig want de kazen vliegen de deur uit!

Henk

Geen dank hoor:). Ik zou de keuken zo laten, ziet er gezellig uit met dat zitje.