het houdt niet op

we zijn aan het hooien! Het was nog even spannend want de gene die voor ons balen zou draaien kan morgen niet, na wat rondbellen iemand anders gevonden pfft gelukkig.Veel zal het niet zijn , we zijn benieuwd ,maar al maaiende kreeg ik de indruk dat we misschien een derde van de normale opbrengst zal zijn, spannend morgen.

Gezellige weken achter de rug , na Petra kwamen Jeannie en Anja en tussendoor was Gérard de trap aan het afmaken.Henk,Sjaak en John kwamen hun pelgrimstocht hier afsluiten en hebben zelfs nog gewerkt op hun enige dag hier.Jongens, de kalveren danken jullie , ze staan lekker te grazen!

Het is rustig voor wat betreft de kaasverkoop.Gelukkig hebben we voor zaterdag een bestelling staan voor 9 kazen anders zouden we ons zorgen gaan maken.Waar we ons géén zorgen meer over hoeven te maken is de controle van de kaasmakerij.Na 3 jaar wachten en niet zeker wetend of we alles wel volgens de regeltjes doen kwam er vorige week maandag opeens een mevrouw het erf oprijden, gebeurt vaker maar deze mevrouw deed een witte jas aan haalde slofjes en een haarnetje tevoorschijn 'ik kom de kaasmakerij keuren' zei ze ( op z'n Frans ).Na het zien van de kaasmakerij gebruikte ze zelfs het woord 'propre'.Over het feit dat we ook wel eens rauwe melk verkopen was ze minder enthousiast daar zijn strengere normen voor maar haar baas zou daar over oordelen (of we een goedkeuring daarvoor zouden krijgen of niet) naar aanleiding van haar rapportage.Het rapport kwam 3 dagen later mét een goedkeuring voor de verkoop van melk.Fantastisch! In het rapport stonden een paar opmerkingen waar we voor de volgende keer iets aan moeten.Geen onoverkomelijke dingen.Heel fijn om te weten dat we geen gekke dingen doen.

marcel-anja en de jongens

Nou fijn hoor dat de kaasmakerij goedgekeurd is door madame Haarnet.
Maar was er eerlijk gezegd ook niet zo bang voor hoor....ziet er tenslotte toppie uit.
Fijn dat het grasmaaien eindelijk door heeft kunnen gaan, want dat luieren tussen de middag is toch niks voor jullie...ha,ha grapje!!!!
Nou heb weer dikke bewondering gekregen voor jullie hoor na onze gezellige midweek, want wat een werk is er aan jullie winkel.
Hoop dat het maaien en balen maken voorspoedig gaat.
Tot snel horens...dikke kussen XXX

Hans

Fijn dat het kaasmaken nu gecertificeerd is! Jullie zijn goed bezig en nu dus met stempeltje.

Dikke X