het kan drukker

Vorige week donderdag hebben we Petra van de trein gehaald, toen ze vorig jaar kwam hebben we haar nauwelijks gezien want we waren bezig met hooien en had zij zich van ellende maar op het bosmaaieren van de wijngaard gestort.Dit jaar hadden we de bosmaaier ter reparatie dus zat er voor haar niets anders op dan koffie zetten en afwassen (heerlijk!).Daarbij is Gérard vorige week begonnen met het maken van de trap naast de keuken.Het gammele trapje wordt een prachtige eiken stevige trap, een genot op te lopen en naar te kijken,volgend weekeind komt hij hem afmaken.Petra heeft ook hem op gezette tijden voorzien van koffie en bier.Esther moest een muurtje stucen voordat de trap geplaatst zou worden en ik had nog tekenwerk. Verder moeten we tegenwoordig om half 7 's-ochtend beginnen met het opwarmen van de melk voor het kaasmaken en duurt het tot een uur of half 2 lange ochtenden dus vanwege de vele liters melk.

Deze week hebben we ook de 5 grootste kalfjes bij elkaar gezet op een verse wei.Het was even spannend...het verplaatsten ging goed, ze volgen fantastisch maar dat de twee groepen bij elkaar moesten daar waren niet alle dieren het mee eens dus dat was weer chaos, nu is de rust weergekeerd en liggen ze gezusterlijk bij elkaar.

We moeten binnenkort ook gaan hooien, de regen blijft te lang uit en om te voorkomen dat het gras te houterig wordt moet het van het land.Het zal niet veel zijn maar waarschijnlijk is van de zomer alles welkom.

jaco

hele mooie trap en gelukkig regend het nu. groetjes.. jaco clemence en alysha