april

April doet wat ie wil, nou in ieder geval geen regen geven, boeren beginnen nu al met het besproeien van het pasgezaaide mais om het te laten kiemen (of om het gekiemde in leven te houden dat is mij nog niet helemaal duidelijk) in ieder geval wordt gevreesd voor grote droogte.Ook het gras dat al lekker op dreef was groeit niet verder dus of er nog wat gehooid zal kunnen worden is de vraag.De waterbassins voor de beregening van de gewassen in de zomer zijn nog lang niet op niveau.Regen nodig dus...boeren perikelen.

De koebeesten doen het goed, iedereen netjes gekalft en ook Margot trekt weer bij.Desirée de jonge koe die als eénnalaatste gekalfd heeft geeft geweldig melk dus zoals de foto van de vorige keer al liet zien is de kaasproduktie meegestegen, fijn want voor morgen bijvoorbeeld hebben we een bestelling voor 8 kazen staan.

Behalve de 2 kalfjes is de stal overdag 'leeg' leeg tussen aanhalingstekens want vanuit diverse hoeken en kieren komen er kippen met kuikens tevoorschijn erg grappig en tot nu toe heb ik altijd voor het overschot een goed huis weten te vinden ( vriezers en engelsen ).

Kort verhaaltje deze keer, het eten staat klaar en over een uurtje krijgen we hoog bezoek ...komt de burgemeester...onze septictank leegzuigen (met behulp van zijngiertank).

J.P.

Regen komt eraan!!!

Tarbes deze week
zaterdag
23-04
zondag

Min 7 °C 8 °CMax 17 °C 17 °C Zon 10% 30% Neerslag 90% 80% Windrichting W N Kracht 1 0

Robin

Heeft de burgermeester dan zijn ambstketen om. Of gewoon zijn boerenkiel aan?