drukke week

Fijn en kalm dat plattelandsleven...valt tegen vooral als je op de franse marktplaats een leuk bankje vind voor een héle scherpe prijs en prachtig voor straks wanneer we de keuken hebben verbouwd ,maar wel wat uit de buurt...7 uur rijden om precies te zijn, nét onder Parijs.Heel even hebben we getwijfeld maar toch vorige week zondag maar om half 5 ( zomertijd ) 's-ochtends in de auto gestapt ( prachtaanhanger te leen geregeld ).Omdat het regende was het fijn dat het een dicht karretje was.De reis viel niet tegen en ik had de tijd om onder het rijden over het ontwerp voor het bezoekerscentrum na te denken, het plannetje moest immers woensdag gepresenteerd worden.Esther hield het fort en ging naar de markt.'s Avonds om 8 uur reed ik het erf weer op en de volgende dag hebben we het bankje en de stoel de keuken ingesjouwd.Loodzwaar vanwege het feit dat het een 50-jaren bedbank/stoel betreft met een ijzeren spiraalbed erin gevouwen.De tand des tijds nauwelijks merkbaar en het leer 10 jaar geleden vernieuwd.Het stel in de keuken zien staan viel zwaar tegen dus ben ik die maandag bezig geweest met schilderijen weghalen, kastjes verplaatsen en de tafel uit elkaar halen en een ander kleiner tafeltje schoonmaken en neerzetten...nu wennen we een beetje aan het geheel maar dat de keuken aangepakt moet worden is duidelijk.Dinsdag en woensdag achter de tekentafel ( gelukkig ging de presentatie goed ).Donderdag de 3 kalveren die heel de winter binnen hadden gestaan buiten gezet,wat een feest ; hard rennen met staart omhoog om vervolgens na een uurtje weer bij het draad te gaan staan loeien.Vrijdag Desirée binnen gehaald met moeite maar het moest, ze was zondag uitgerekend en moest toch een beetje wennen.Zaterdag kwamen Victor en Alice, die in de buurt een huis hebben gekocht,langs om iets uit te printen.Goh zei Esther, die vieze Renault 4 die bij jullie in de schuur staat is die te koop? Het antwoord was positief maar de auto startte niet hoor, nou we zouden wel eens komen kijken en de familie Hoogeboom meenemen, zij weten immers alles! Die middag kwam er ook nog iemand kaas kopen die tussen neus en lippen door vertelde dat hij koeien kocht.Stom ,we hebben hem Unique en Bordeaux laten zien.Nou voor Unique had hij wel een mooie prijs.Handjeklap verkocht,en zondag kwam hij haar halen...dat was gisteren en het was weer hel

Gisteren gingen we ook naar de Renault kijken...een uurtje later reed ik er mee naar huis ( bedankt familie Hoogeboom ).

Vanochtend dacht ik rustig te mogen beginnen hoor ik Desirée op zo'n 'ik-communiceer-met -mijn -pasgeboren-kalf' loeien, Ja hoor stiekem gekalfd vanochtend, weer een jongen 'Geervliet'.Alles goed gegaan en de placenta is 'af' mooi, nu staat ze nijdig te zijn naast Margot.Aan de ketting en ook nog gemolken...de wereld is wreed

marcel-anja en de jongens

Lieverds,

Leuk verhaal weer....ff met een bak koffie gelezen.
Weer een nieuwe neef erbij, gefeliciteerd....gaat hard met de uitbreiding bij jullie...en z,n naam "Geervliet??". Toch??
Volgende maand maar een extra tas mee met m,n deken , kan ik gewoon net als thuis m,n dagelijkse dutjes bij jullie op de "nieuwe" bank. Om vervolgens verder te gaan op de schommelstoel op de veranda.
Heb er zin in en we zijn aan het aftellen nu...
De nieuwe Renault ziet er puntgaaf uit zeg, heb al een reactie bij de foto geplaatst, Marcel is weer in z,n nopjes hoor.
Knuffel aan m,n neefjes en voor jullie.
xxx

Hester

Gefeliciteerd met alweer gezinsuitbreiding. Jammer dat het weer een man is.
Ik wil ook wel graag foto's van de 'nieuwe' bank!

Hans & co

Weer een man, wat hebben jullie toch daarmee? leuk verhaaltje weer.

jaco

erg leuk allemaal. we hebben nu al weer zin om langs te komen

Pamaroja

Lieverds Wat leuk dat jullie de Renault hebben. Wij hebben hem al gezien toen we met jullie verjaardagen er waren gefeliciteerd en ook met de nieuwe aanwinst Geervliet Leuk de naam waar je 21 jaar hebt gewoond Tel de dagen af om met Anja naar jullie te gaan
Hele veel liefs en erg leuk je nieuwe site xxx

J.P.

Het gaat er steeds mooier uitzien daar bij jullie, wordt weer tijd om wat te plannen om naar de veestapel en de veranderingen te komen kijken?