groei

Vanmiddag eindelijk even tijd om te schrijven, druk op de boerderij! Och een dag nadat Margot had gekalfd kon ze niet meer opstaan, voor ons de eerste keer dat het gebeurde, bij Michel waar Esther melkt gebeurd het wat vaker maar ja hij heeft dan ook 55 koeien. Melkziekte herkenden we, de koe onttrekt dan teveel calcium aan zichzelf voor de melkproductie.De dierenarts gebeld en die heeft een infuus gegeven en na een paar uur stond de koe weer en kon ze lekker naar buiten de wei op, wat wel weer spannend is want het kan ieder moment weer toeslaan gelukkig hield en houdt ze zich staande.

Verder is eergisteren Fi'garrot opgehaald ,het kalf van Dani die vervolgens nu al 2 dagen staat te loeien tevergeefs want hij zal toch echt niet weerom komen.We melken haar nu en dat laat ze gelukkig redelijk toe.

Tussen de boerenbedrijven door ben ik soms ook nog even architect en begin nu met het ontwerpen van een bezoekerscentrum van een natuurstichting in de buurt .Alles zo ecologisch mogelijk, erg interessant.Soms wel lastig, 's -chtends kool snijden, 's-middags vergaderen en 's-avonds koeien melken.Carrière-switching in één dag, daarbij komt dat bij ieder vak een outfit hoort, één grote verkleedpartij.

Na de eenden is er ook een groot lelijk kuiken komen aanwaaien, of hij werd doorgemaakt of ik moest hem meenemen, nu loopt hij (waarschijnlijk een haan) hier, erg aandoenlijk we noemen hem Giel en hij komt héél hard aanrennen als hij je ziet maar gaat vervolgens op een meter afstand hard in de remmen.Kamikaze Giel want hij loopt gevaarlijk dicht onder de koeien door.

Het mocht weer want vanochtend hebbben we 3 van onze eigen kippen weggegeven aan Pascal die ons 2 nieuwe varkens kwam brengen,zijn vlees voor 2013 Rafaël en Alberti. De namen van eenSpaanse dichter.

Esther heeft een oude hobby opgepakt; zingen. Iedere dinsdagavond gaat ze naar koor franse chansons zingen en af en toe een engels liedje dat ze met frans accent mee moet zingen. Nu zit ze buiten gitaar te spelen, ja we hebben vanmiddag een snippermiddag!

JP

mooi we weten weer wat er gebeurd en leeft en komt en gaat en wie er gaat ......................................zingen
Het laatste concert zit nog in m'n oren en dat was denk ik 4 of 5 jr. geleden!!!!!
Ben benieuwd of dat ook op bewegende beelden met geluid gaat komen, we wachten af.
Succes met de Lentewerkzaamheden.

Thea & Piet

Hans en co

"put on your white sombrero"

leuk om te lezen dat het gezinnetje groeit. Wel zielig voor Dani.