onder de zon

Welkom dus op deze nieuwe lokatie,eigenlijk voor avontuurlijke reisverhalen,ach het hele leven is één grote reis...toch?

Ik wilde eerst wachten tot Margot had gekalfd met dit verhaal maar dat duurt toch weer langer dan gedacht, of gehoopt.Het had leuk geweest als verjaargskadootje.

Tegenwoordig hebben we een vrij uitgebreid boek over het wel en wee van de koe en daar staat ook een temperatuurtabel in van een koe de dagen voor de bevalling,de temperatuur fluctueert en een uur of 12 voor het afklaveren daalt hij onder de 38,5°C vanmiddag om 12 uur was hij 38,4°C zou hij blijven dalen dan is het zover,nu net tijdens het melken heb ik weer getemperatuurd ( arme Margot, wat een heisa ) en was hij weer gestegen...

Het is druk geweest op de boerderie de laatste weken, eerst El en Mariette toen volgens jaarlijkse traditie Marieke en Margret en vanochtend hebben we Esther haar ouders uitgezwaaid na een paar gezellige dagen. Fijn na een winter zo het jaar te beginnen!

O op het filmpje van de markt sta ik ( joke ) ergens rechts onze kaas aan de man (in dit geval vrouw) te brengen.Het markt gebeuren is een hoofdstuk op zich, daar zal ik later nog wel eens op terug komen