balen

Op veler ( 2 ) verzoek weer een verhaaltje! We hebben t een hele tijd niet bijgehouden omdat de server van 'reismee' gecrashed was en veel van onze verhalen en foto's niet meer kon terughalen, dat was in het begin de reden ... we baalden!

Verder stond 2014 vooral in het teken van familie, gebeurtenissen rond de ziekte en het overlijden van mijn moeder.Ik relatief vaak en plots naar Nederland en Esther die hier het schip varende hield.

Het is gelukt, we varen nog al was het in het begin van dit jaar toch iets langzamer, nu trekt de kaasverkoop gelukkig weer aan.Tijdens die rustige periode beloten we een paar vleeskalveren groot te brengen om niet alle melk in kaas om te hoeven zetten.Het eerste kalf , LovemeT, dochter van koe Elvis, is een paar weken geleden opgehaald en ligt ondertussen al bij onze kapster in de vriezer.Weer erg moeilijk dat uitzwaaimoment van een dier dat geslacht gaat worden, dat zal ook nooit over gaan en we moeten accepteren dat het erbij hoort anders kunnen we net zo goed stoppen.

Onmogelijk te stoppen met de koeien die we nu nog hebben, t is veel te gezellig! Wat we wel hebben gedaan is de twee geinsemineerde jonge koeien, Hosanna en Imca, verkopen.Niet aan zomaar iemand maar aan een bedrijf dat op een vergelijkbare manier omgaat met de dieren dat geeft een fijn gevoel.11 koeien hebben we nu te melken, dat blijft dus het maximum aantal.

Die 11 koeien geven op t moment érg veel melk, ondanks de droogte en het hete weer van de afgelopen maand, we zitten in een hittegolf en zetten de koeien dus 's nachts buiten, en overdag onder de ventilator in de stal.

O even tussendoor, we hebben ons eerste tweelingkalf gehad, Latte en Leche, dochters van Gala.

Het baal momentje van dit jaar heeft met het hooi te maken.We hebben de fout gemaakt te snel, en dus toch te vochtig, te laten inbalen.Dit betekend dat t hooi nog niet droog genoeg was en dus zitten we nu met de gebakken peren, dwz hooi met schimmelplekken...dom dom dom!

We zullen weer regelmatig een verhaaltje schrijven en ik zal de site weer even goed bijwerken want nu lijkt het alsof we aan de atlatische kust wonen met die foto boven aan de site

Piet den Boer

Gelukkig het gaat weer leven :-)
De zee ziet er ook lekker uit hoor!!

Marcel - Anja en jongens

Al blijf ik dagelijks op de hoogte van jullie wel en wee, toch altijd leuk zo'n verhaaltje. En er is genoeg reden om leuke plaatjes schieten dus kom maar op. Er kwamen toch 3 knappe jongemannen volgende week poepscheppen? ??? Foto......

Dikke kus ????

Wil en Rob.

Fijn om weer iets te horen (lezen) en ben blij dat jullie alles nog zo goed op de rails hebben met hard werken en organiseren. Dat het heel warm bij jullie kan zijn, weten wij. (Een nieuw warmte record?)

Liefs van ons beiden.

Dick en Dinie

Fijn dat jullie weer verhalen gaan schrijven ,ik kijk er naar uit liefs de Stammetjes ????

Annelies en Dick

Leuk om weer wat van jullie te horen en dat het ondanks het balen weer goed gaat met jullie houden zo
Lieve groetjes van Dick en Annelies

Hans en Co

Yaaaaay een verhaaltje!
Dat er maar velen mogen volgen.

Is die schimmel niet voor de kaas te gebruiken?

Knuffel