the waiting game

En dan is het plots weer 3 maanden verder.Mei en alle koeien staan lekker buiten in het verse gras, ook Hosanna en Imca , de 'kalfjes' die nog binnen stonden , zijn eergisteren eindelijk buiten gezet. Het was een heel gepuzzel om iedereen op zijn plek te krijgen en eerst moesten we even wachten tot Hendrina geinsemineerd was, toen dat gebeurd was kwam het hele circus op gang. Tosca met de twee jongsten het verst weg, bij Lucette. Drie andere droogstaande koeien op een wei iets dichterbij.De nét drooggezette Evita met Drieka,Gala en de bijna uitgerekende Babylone het dichts bij huis.De 4 koeien die we nu melken op de wei achter het huis. Ja we hebben even maar 4 koeien te melken, heerlijk en het kon niet beter uitkomen deze rust.Vanwege een operatie heeft Esther een paar weken rustig aan moeten doen en daarbij is ze 2 weken geleden begonnen met werken bij een boer in Trie, 5 avonden in de week. Hoewel we hebben gemerkt dat we het redden met alleen kaasverkoop is het fijn om buiten de deur te werken' voor het geld ( want je weet nooit ) maar ook voor je sociale contacten.

Het wachten is begonnen, Babylone gaat eerst kalveren, dan de andere 5 in juni/begin juli en gaan we van 4 naar 10 te melken koeien. Ook zeug Toutinette zal binnekort gaan biggen.Dus we proberen bewust van deze rustige periode te genieten.

We hebben tijd om de moestuin op orde te brengen en onverwachte dingen rustig op te lossen zoals het bevrijden van Evita die in het bos tussen twee bomen ingeklemd stond, gelukkig tellen we regelmatig het aantal koeien dat we zien dus ze werd al gauw gemist.

Tellen doe ik de hele dag door, ook het kuiken seizoen is weer aangebroken en dan tel je toch in het voorbijlopen of iedereen er nog is .Fijn ook dat Hosanna buiten staat want de kip die door het kalfjeshok moest om naar buiten te kunnen, is het merendeel van de kuikens verloren aan de vraatzucht van kalf Hosanna.Het op een na laaste kuiken heb ik nog proberen te redden maar 200 kilo duw je niet zomaar weg.